Koncepcje zarządzania Podręcznik akademicki [Małgorzata Czerska, Agnieszka Szpitter]

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
Cena: 55,00 zł 55.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Seria: Ekonomia zarządzanie 
Rok wydania: 2010 
ISBN: 978-83-255-1530-0 
Liczba stron: 391 
Oprawa: Miękka 
Waga: 648 g

Podręcznik akademicki do nowego – wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego – obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje Zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania.

Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują:

  • klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową),
  • neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania,
  • uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania,
  • koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma),
  • ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering),
  • koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM),
  • koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa i wirtualna),
  • koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing),
  • koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami).

Recenzowane opracowanie wzbogaca w istotny sposób zasoby dotychczasowej wiedzy w przedmiocie koncepcji zarządzania. Ma ono również walor użyteczności dla praktyki gospodarczej, która w literaturze polskiej z zakresu zarządzania nie miała tak należytego wsparcia teoretyczno-metodycznego. (...) Autorzy książki wskazują najważniejsze kierunki ewolucji w zakresie koncepcji zarządzania w odniesieniu do poglądów tradycyjnych, co może prowadzić do zachowania równowagi między nowoczesnością i tradycją w zarządzaniu oraz między zmianą i stabilnością w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Z tego też powodu uważam, że recenzowany podręcznik zasługuje na wyróżnienie.

Prof. zw. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Książka skierowana jest do wykładowców i studentów magisterskich studiów uzupełniających oraz menedżerskich studiów podyplomowych i doktoranckich, a także do praktyków wykorzystujących wiedzę o zarządzaniu na co dzień.

Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Instytutu Organizacji i Zarządzania, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie.

Opinie o produkcie (0)

Zapisz się do Newslettera
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl