Zdalne nauczanie akademickie w inżynierii lądowej

-
zapytaj o produkt
-
poleć znajomemu
-
Zadzwoń i zamów telefonicznie
+48 735 975 932
Opis
AUTOR |
SROKOSZ P.E., SZAFRANKO E. |
---|---|
ISBN |
978-83-8100-329-2 |
LICZBA STRON |
157 |
ROK WYDANIA |
2022 |
WYDAWCA |
WYDAWNICTWO UNIWERSTETU WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO W OLSZTYNIE |
W monografii zaprezentowano przykłady skutecznych rozwiązań, po które sięgnęli nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia w sposób zdalny na kierunku budownictwo, zaskoczeni nietypową i trudną sytuacją, w jakiej znalazło się szkolnictwo wyższe z powodu pandemii covid-19. Można tu znaleźć uwagi dotyczące prowadzenia zajęć o różnym charakterze: od teoretycznych przez komputerowe do ćwiczeń laboratoryjnych i egzaminu dyplomowego. Zwrócono uwagę na wieloaspektowość i wielowątkowość problematyki zdalnego kształcenia. Autorzy poszczególnych rozdziałów dzielą się uwagami dotyczącymi skuteczności edukacji zdalnej, wynikami badań opinii studentów i nauczycieli akademickich na temat tej formy kształcenia. Całość opracowania uzupełnia informacja na temat formalnoprawnych uwarunkowań zdalnego kształcenia akademickiego. Zamierzeniem autorów nie było jednak wypracowanie uniwersalnego zestawu narzędzi, metod i technik dydaktycznych, z których mógłby skorzystać każdy, znajdujący się w takiej sytuacji, nauczyciel akademicki. Jest to raczej dowód na to, że kadra dydaktyczna funkcjonująca w uczelniach wyższych w naszym kraju jest doskonale przygotowana do nieoczekiwanych i nagłych zmian, które zaszły zarówno w formach, jak i w metodach kształcenia.