PODSTAWY DRÓG KOLEJOWYCH

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Darmowa dostawa od: 500zł
Zostań subskrybentem i odbierz rabat 7%
Cena: 69,00 zł 69.00
Cena netto: 65,71 zł
ilość szt.
Zyskujesz 69 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Kod produktu: 50226

Opis

autor :Alicja Sołowczuk

Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej
Stron: 169
wyd 1999

Okładka: miękka


Spis treści:

OD AUTORA.7
1. WIADOMOŚCI OGÓLNE O DROGACH KOLEJOWYCH..9
1.1. POJĘCIE KOMUNIKACJI I TRANSPORTU.9
1.2. KLASYFIKACJA LINII KOLEJOWYCH..10
1.2. i. Klasyfikacja linii kolejowych pod względem przeznaczenia i kategorii.10
1.2.2. Klasyfikacja linii kolejowych pod względem technicznym..11

2. ELEMENTY DROGI KOLEJOWEJ I OGÓLNE WIADOMOŚCI O KSZTAŁCIE LINII W PLANIE I PROFILU.15
2.1. KOLEJ, DROGA KOLEJOWA 1 JEJ CZĘŚCI SKŁADOWE..15
2.2. SZLAK I PODZIAŁ TORÓW16
2.3. KSZTAŁT I PRZEKROJE NORMALNE TOROWISKA16
2.4. PLAN OGÓLNY I PROFIL DROGI KOLEJOWEJ20

3. WARUNKI EKSPLOATACJI DRÓG KOLEJOWYCH.23
3.1. INFORMACJE OGÓLNE O EKSPLOATACJI23
3.2. WIADOMOŚCI OGÓLNE O OPORACH RUCHU POCIĄGU..23
3.3. OPÓR ZASADNICZY (BIEGU)..25
3.4. OBLICZANIE OPORÓW BIEGU POCIĄGU..26
3.4.1. Uwagi ogólne dotyczące empirycznych wzorów stosowanych w obliczeniach oporów biegu.26
3.4.2. Jednostkowy opór biegu lokomotywy..27
3.4.3. Jednostkowy opór biegu wagonów27
3.4.4. Jednostkowy opór pociągu.28
3.5. OPÓR DODATKOWY..28
3.5.1. Opór luku28
3.5.2. Opór na pochyleniu30

4. KSZTAŁT LINII KOLEJOWEJ W PLANIE.33
4.1. WŁAŚCIWOŚCI RUCHU PO TORZE SZYNOWYM.33
4.2. TOR KOLEJOWY NA ODCINKACH PROSTYCH.33
4.3. TOR KOLEJOWY W ŁUKU I POSZERZENIE TORU..34
4.4. KIERUNEK 1 KSZTAŁT LINII KOLEJOWEJ W PLANIE..36
4.5. KILOMETRACJA LINII I WSKAŹNIKI DROGOWE37
4.6. TYCZENIE ŁUKÓW KOŁOWYCH.39
4.6.1. Metoda odciętych i rzędnych - tyczenie od stycznej39
4.6.2. Metoda odciętych i rzędnych - tyczenie od cięciwy.41
4.6.3. Wyrównanie łuku tyczonego z dwóch stron..42
4.7. PRZECHYŁKA TORU W LUKACH KOŁOWYCH.44
4.8. UZUPEŁNIENIE METODY OBLICZANIA PRZECHYŁKI TORU52
4.9 MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ NA ŁUKU. .58
4 10. RAMPA PRZECHYŁKOWA59
4.11 WARUNKI WYKONANIA RAMP PRZECHYŁKOWYCH.61
4.12. KRZYWA PRZEJŚCIOWA62
4.13. TYCZENIE KRZYWEJ PRZEJŚCIOWEJ..65
4 14. DŁUGOŚĆ KRZYWEJ PRZEJŚCIOWEJ69
4.15. ŁUKI O MAŁYCH KĄTACH ŚRODKOWYCH.75
4.16. WSTAWKI PROSTE POMIĘDZY ŁUKAMI ZGODNEGO KIERUNKU..76
4.17. ŁUKI KOSZOWE..7S
4.18. WSTAWKI PROSTE POMIĘDZY ŁUKAMI ODWROTNYMI..79

5. KSZTAŁT LINII KOLEJOWEJ W PROFILU81
5.1. UWAGI WSTĘPNE.81
5.2. POJĘCIE POCHYLENIA..82
5.3. POCHYLENIE MIARODAJNE82
5.4. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA WYBÓR POCHYLENIA MIARODAJNEGO87
5.5. STOSOWANIE POCHYLEŃ MIARODAJNYCH PRZY PROJEKTOWANIU LINII KOLEJOWEJ W PROFILU DLA RÓŻNYCH RODZAJÓW TRAKCJI90
5.6. WZNIESIENIE POKONYWANE SIŁĄ ROZPĘDU.90
5 7. POCHYLENIA NIESZKODLIWE I SZKODLIWE..93
5.8. SPADKI STRACONE.95
5.9. POCHYLENIE ZASTĘPCZE..911
5.10. ZAŁOMY PROFILU PODŁUŻNEGO..102
5.11. ZASADY KSZTAŁTOWANIA PROFILU..103
5.12. WYOKRĄGLENIE ZAŁOMÓW PROFILU106
5. L3. ZASADY USYTUOWANIA ŁUKÓW PIONOWYCH..111
5.14. PROJEKTOWANIE PROFILU PODŁUŻNEGO W ZALEŻNOŚCI OD WARUNKÓW TERENOWYCH113
5.15. RODZAJE PODŁUŻNYCH PROFILI LINII KOLEJOWYCH115
5 15.1 Prom ogólny115
5.15.2. Profil podłużny normalny..115
5.15.3. Profil podłużny skrócony111

6. SKRZYŻOWANIA LINII KOLEJOWYCH Z DROGAMI PUBLICZNYMI121
6.1 PODZIAŁ DRÓG KOŁOWYCH.121
6.2. SKRZYŻOWANIA DWUPOZIOMOWE LINII KOLEJOWYCH Z INNYMI DROGAMI i KOMUNIKACYJNYMI122!
6.2.1. Rodzaje skrzyżowań dwupoziomowych.122
6.2.2. Zastosowanie skrzyżowań dwupoziomowych z drogami i ulicami.124
6.2.3. Odstępstwa od konieczności stosowania skrzyżowań dwupoziomowych.124
6.2.4. Zasady projektowania i budowy skrzyżowań dwupoziomowych..125
6.3. SKRZYŻOWANIA JEDNOPOZIOMOWE LINII KOLEJOWYCH Z INNYMI DROGAMI KOMUNIKACYJNYMI1271
6 3.1. KLASYFIKACJA PRZEJAZDÓW I PRZEJŚĆ127
6.3.2. Kryteria zaliczania przejazdów i przejść do poszczególnych kategorii..127
6.3.3. Uwagi ogólne o projektowaniu i budowie skrzyżowań jednopoziomowych130
6.4. WARUNKI TECHNICZNE PROJEKTOWANIA SKRZYŻOWAŃ JEDNOPOZIOMOWYCH..131
6.4.1. Kąt skrzyżowania.131
6.4.2. Łuki drogowe na dojazdach do przejazdu..133
6.4.3. Profil podłużny i przekrój poprzeczny drogi na dojeździe do przejazdu133
6.4.4. Łuki na przejazdach.'35
6.4.5. Widoczność przejazdu lub przejścia z drogi kołowej.137
6.4.6. Widoczność czoła pociągu z drogi.138
6.5. ELEMENTY TECHNICZNE PROJEKTOWANIA SKRZYŻOWANIA..142
6.5.1. Szerokość przejazdu i dojazdów.142
6.5.2. Nawierzchnia jezdni na przejeździe i na dojazdach'42
6.5.3. Nawierzchnia kolejowa na przejazdach..145
6.5.4. Ogrodzenia przejazdów i przejść146
6.5.5. Odwodnienie przejazdu..14°

7. PROJEKTOWANIE LINII KOLEJOWYCH149
7.1. OGÓLNE POJĘCIA O STUDIACH I DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ 149
7.2. STUDIA EKONOMICZNE150
7.3. STUDIA TECHNICZNE.151
7.3.1. Założenia projektowe..'52
7.3.2. Studia wstępne (trasowanie).'54
7.3.3. Studia szczegółowe..1°3
7.3.4. Studia ostateczne..165
7 4. WYBÓR WARIANTU TRASY'65
LITERATURA..

logo+cmk

Zapisz się do Newslettera
Zapisz się do newslettera i otrzymaj kod rabatowy na -7% na zakupy!
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl