Kategorie
Wydawca
- ALMA-PRESS (1)
- BEL Studio (1)
- BELLONA (1)
- CeDeWu (3)
- Diametra (1)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (17)
- Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne (3)
- edu-Libri (1)
- Elamed (2)
- Fuel (1)
- Fundacja Będziem Polakami (1)
- GDDP (4)
- IBDIM (7)
- Instytut Badań Literackich PAN (1)
- Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM". sp. z o.o. (1)
- Kropka (1)
- Księży Młyn (18)
- Ladybird (1)
- MUZA (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (14)
- PIATNIK (1)
- Politechnika Koszalińska (1)
- Politechnika Krakowska (4)
- Politechnika Opolska (1)
- Politechnika Poznańska (2)
- Politechnika Rzeszowska (2)
- Politechnika Śląska (3)
- Politechnika Świętokrzyska (1)
- Politechnika Wrocławska (2)
- Thames and Hudson (1)
- Trzecia Strona (1)
- UTH Radom (1)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (14)
- Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ (11)
- Wydawnictwo Krytyki Politycznej (1)
- Wydawnictwo Naukowe PWN (4)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (3)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (1)
Cena
-
od
do
Promocja
Nawierzchnie bitumiczne i betonowe w budownictwie drogowym. Projektowanie dróg
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Analiza drgań nawierzchni i podtorza pod wpływem obciążeń ruchomych z dużymi prędkościami.
Spis treści
1. Wstęp / 7
2. Modele podłoża odkształcalnego / 9
3. Modele obciążeń ruchomych / 21
4. Wpływ sił poziomych na drgania nawierzchni kolejowej / 27
4.1. Belka nieskończenie długa obciążona siłą poziomą poruszającą się ze stałą prędkością / 28
4.2. Drgania podłużne belki mostowej pod wpływem ruchomej siły poziomej / 33
4.2.1. Zagadnienie własne belki sprężystej / 33
4.2.2. Podłużne drgania swobodne belki sprężystej / 34
4.2.3. Drgania belki sprężystej wymuszone ruchomą siłą poziomą / 36
4.2.4. Drgania belki obciążonej ruchomą siłą poziomą z uwzględnieniem tłumienia wiskotycznego / 37
4.2.5. Drgania belki pod wpływem poziomego, ruchomego obciążenia inercyjnego / 38
4.2.6. Drgania belki obciążonej ruchomą inercyjną siłą poziomą z uwzględnieniem tłumienia wiskotycznego / 40
5. Wpływ bezwładności taboru, nawierzchni kolejowej i podłoża na ich stateczność i prędkości krytyczne pociągów poruszających się z dużymi prędkościami / 42
5.1. Duże siły osiowe w belkach modelujących nawierzchnię kolejową / 42
5.1.1. Stateczność toru kolejowego według Timoshenki / 42
5.1.2. Model Newlanda uwzględniający masę nieskończenie długiego pociągu / 44
5.1.3. Model toru kolejowego na podłożu inercyjnym pod obciążeniem masowym / 45
6. Wpływ dużych sił osiowych na drgania niejednorodnej belki na trójparametrowym podłożu inercyjnym / 51
6.1. Drgania belki z dużą siłą osiową wymuszone ruchomym obciążeniem skupionym / 51
6.2. Drgania belki z dużą siłą osiową wymuszone półnieskończonym obciążeniem ciągłym / 54
6.3. Drgania belki z dużą siłą osiową wymuszone obciążeniem ciągłym o skończonej długości / 57
7. Wpływ zmienności masy i parametrów mechanicznych nawierzchni kolejowej na jej drgania poddziałaniem obciążenia ruchomego / 61
7.1. Zastosowanie podejścia falowego do analizy drgań toru kolejowego modelowanego nieskończenie długą belką na podłożu sprężystym / 61
7.2. Nawierzchnia o skokowo zmiennej masie i podparciu modelowana belką nieskończenie długą na podłożu sprężystym obciążona ruchomą siłą / 74
7.3. Wpływ dużych sił osiowych na drgania belki na dwuparametrowym podłożu Pasternaka o stałych współczynnikach / 80
7.4. Wpływ dużych sił osiowych na drgania belki na dwuparametrowym podłożu Pasternaka o zmiennych współczynnikach / 83
8. Nawierzchnia kolejowa na belce mostowej modelowana niejednorodną belką Timoshenki obciążoną ruchomą siłą / 85
8.1. Zagadnienie własne belki Timoshenki / 86
8.2. Drgania belki Timoshenki na podłożu Własowa wymuszone ruchomą siłą / 89
8.3. Drgania tłumione belki Timoshenki / 93
8.4. Analiza ugięć belki Timoshenki / 95
8.5. Prędkości krytyczne / 97
8.6. Drgania tłumione w belce Timoshenki / 98
9. Nawierzchnia kolejowa bezpodsypkowa / 101
9.1. Nawierzchnia modelowana niejednorodną płytą Kirchhoffa na podłożu inercyjnym Własowa obciążoną ruchomą siłą skupioną / 102
9.2. Zastosowanie metody elementów skończonych do analizy drgań płyty na podłożu / 109
10. Wpływ ostrych nierówności nawierzchni sztywnej na zmianę prędkości sztywnego koła / 115
10.1. Uderzenie sztywnego krążka w sztywny próg / 115
10.2. Przejazd sztywnego krążka przez podwójną nierówność / 116
11. Współczynniki dynamiczne w przypadku obciążeń ruchomych / 119
11.1. Drgania tłumione belki na podłożu Kelvina-Voigta wymuszone ruchomą siłą / 121
11.2. Współczynniki dynamiczne w belce Bernoulliego-Eulera na podłożu Kelvina-Voigta obciążonej ruchomą siłą / 125
11.3. Współczynniki dynamiczne w przypadku belki Timoshenki na inercyjnej warstwie Własowa obciążonej ruchomą siłą / 128
12. Podsumowanie / 132
Bibliografia / 134
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Bariery ochronne drogowe i mostowe - wymagania, zasady stosowania i badania
ezpieczeństwo ruchu drogowego w znacznym stopniu zależy od wyposażenia drogi. Bariery drogowe i mostowe są istotnym elementem wyposażenia dróg decydującym o bezpieczeństwie użytkowników drogi.
Przedmiotem monografii są zagadnienia związane z barierami ochronnymi drogowymi i mostowymi, a w szczególności wymagania dotyczące barier drogowych i mostowych, sposoby ich badania oraz kryteria oceny. Zebrane zagadnienia zaprezentowano w rozdziałach:
1. Historia barier.
2. Przyjęta terminologia zastosowanych w monografii pojęć i określeń.
3. Zasady stosowania barier drogowych oraz wyboru ich poziomu powstrzymywania.
4. Badania barier drogowych i mostowych.
Monografia przeznaczona jest dla osób zajmujących się projektowaniem, stosowaniem i eksploatacją drogowych i mostowych barier ochronnych oraz studentów wyższych uczelni na kierunkach mechanicznych i budownictwa.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 4 dni
BEZPIECZNE I TRWAŁE NAWIERZCHNIE DRÓG ROWEROWYCH
Autor: praca zbiorowa pod kierunkiem Barbary Rymszy
seria: studia i materiały - zeszyt 86
wyd.: IBDIM, 2020
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Budowa dróg - podstawy projektowania
ISBN 9788377980019
Oprawa: miękka,
Format: 17x24 cm,
Stron: 332,
Wydanie IV 2020 r.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 3 dni
CHARAKTERYSTYKA WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE BETONU ASFALTOWEGO O WYSOKIM MODULE SZTYWNOŚCI W KONSTRUKCJACH NAWIERZCHNI DROGOWYCH
Autor: dr inż. Wojciech Bańkowski
seria: Studia i materiały - zeszyt 81
wyd.: IBDIM , 2019 r
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
D-01.03.05 Przebudowa podziemnych linii wodociągowych przy przebudowie i budowie dróg
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
D-07.02.03a Odnawianie farbą słupków do znaków drogowych
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
DŁUGOTRWAŁE BADANIA NAWIERZCHNI DROGOWEJ NA ODCINKU DOŚWIADCZALNYM W POZNANIU
AUTOR |
SZTUKIEWICZ R. |
---|---|
ISBN |
978-83-7775-654-6 |
LICZBA STRON |
274 |
ROK WYDANIA |
2022 |
WYDAWCA |
WYDAWNICTWO POLITECHNIKI POZNAŃSKIEJ |
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
EFEKTYWNOŚĆ PRZEJŚĆ DLA ZWIERZĄT NA DROGACH PUBLICZNYCH W POLSCE
Autor: praca zbiorowa pod kierunkiem prof. Janusza Rymszy
seria: studia i materiały - zeszyt 84
wyd.: IBDIM, 2019 r
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
Footbridge 2011 + CD - Biliszczuk Jan, Bień Jan, Hawryszków Paweł, Kamiński Tomasz
The modern world is characterized by motorization development that was not observed before. Motor traffic volume on the main traffic routes in large urban agglomerations often exceeds tens of thousands of vehicles per hour. Crossing a street in such circumstances has become very dangerous. In the same time railway network is also developed, including new high speed lines. Construction of numerous footbridges and underpasses that increase pedestrian safety and facilitate motor and railway traffic is necessary to separate pedestrian and vehicle traffic.
The modern man could afford to spend his free time in very attractive touristic regions. Need of visiting new touristic resorts, sight-seeing of richness of world's monuments, searching of calm places to take a rest, has led to rapid develop- ment of tourism. Thousands of people have nowadays access to places which, until recently, were visited by few. For instance, the footbridge in Sromowce Niżne (a highly attractive tourist destination), in the mountainous Polish-Slovak border region, is used by over 15 000 people every weekend.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
Innowacyjne systemy automatycznego transportu szynowego i ich wdrażanie w Polsce
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 5 dni
Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość
ISBN | 9788371252921 |
Autor | Radomski |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2021 |
Format | b5 |
Stron | 226 |
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni